• 253
    • 32
    • 144
      • 46
      • 48
      • 1
      • 23
      • 21
    • 49
      • 1
      • 2
      • 26
      • 14
    • 8
      • 4
      • 3
      • 0
      • 1
    • 3
    • 3
    • 7
    • 7

Згідно зі ст. 15 Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 р. № 2694-XII на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці. Дізнайтеся, як створити таку службу, які організаційні документи для цього слід оформити, а також на кого покласти відповідні обов’язки з охорони праці, якщо на підприємстві працює менше 50 осіб і відповідно до законодавства службу з охорони праці створювати не обов’язково.

Для сільського, лісового та рибного господарства характерною є виплата частини заробітної плати в натуральній формі. В інших галузях народного господарства частину зарплати також можна виплачувати в натуральній формі, але є низка обставин, які звужують таку можливість. З’ясуйте, що ж таке виплата зарплати в натуральній формі та натуральна оплата праці, які саме підприємства можуть її практикувати, як це документується та які має наслідки в розрахунках з працівниками.

Темп життя сучасних людей складно назвати розміреним — це постійний дефіцит часу і аврали, регулярне перебування у стані, коли незрозуміло, за виконання якої роботи хапатися саме зараз. Звісно, все це негативно позначається на особистій продуктивності працівників. Дізнайтеся, як впровадити в життя раціональне планування робочого часу, адже кадровикам та фахівцям з управління персоналом обов’язково потрібно не лише зробити це самим, а ще й навчити цього своїх співробітників.

Іноді трапляються випадки, коли окремі працівники з’являються на роботу в нетверезому стані, через що вони не можуть ефективно і якісно виконувати свої функціональні обов’язки та й робота у такому стані може призвести до нещасного випадку. Оскільки такі ситуації не «влаштують» будь-якого роботодавця, законодавством передбачена можливість вжиття різноманітних заходів щодо таких працівників, у т. ч. й звільнення. Дізнайтеся, як правильно провести процедуру розірвання трудового договору за такою підставою.

Нерідко від кадровиків доводиться чути про недбале ставлення керівництва до питань нормування їхньої праці. Це пов’язано і з нерівною чисельністю персоналу протягом року, і з неналежними умовами праці, і з невідповідністю розміру зарплати обсягу робіт тощо. На таких прикладах простежується тенденція ставлення до нормування праці, яка перешкоджає підприємству провадити сучасну кадрову політику, що відбивається і на його прибутковості. З’ясуйте, як нормувати працю кадрових працівників, аби дотримуватися законодавства й не демотивувати персонал.

Роботодавці вправі за рахунок власних коштів встановлювати додаткові, порівняно із законодавством, трудові та соціально-побутові пільги для своїх працівників. Одним із різновидів таких пільг і є доставка працівників підприємства до місця роботи та назад. Ознайомтеся з деякими питаннями надання цієї найпопулярнішої на вітчизняних підприємствах пільги, зокрема, з можливими варіантами доставки, правилами її документального оформлення, ліцензування і оподаткування.

Звісно, питання перенесення робочих днів досить опосередковано стосується кадрових звітів — хіба що, коли якийсь граничний термін їх подання припадає на перенесений робочий день, але ми маємо ознайомити вас з відповідними правилами цієї процедури саме зараз, аби ви встигли видати наказ про перенесення робочих днів, не пропустивши перший робочий день, який доцільно перенести у 2018 році.

Завдання щодо підбору персоналу стоять практично перед будь-яким підприємством, а особливо — новоствореним чи таким, що розширюється. Професіональний підбір нових працівників не тільки забезпечить режим нормального функціонування підприємства, але й закладе фундамент його майбутнього успіху — адже саме для цього і був створений відділ кадрів та/або відділ управління персоналом.

На багатьох підприємствах щороку кадровики стикаються з ситуацією, коли хтось із працівників не був у відпустці або використав лише її частину. Причини для цього можуть бути різні: чи то працівник сам не хоче йти у відпустку, чи то на підприємстві багато роботи і його ніким замінити тощо. Але якщо така ситуація повторюється з року в рік, це призводить до того, що в деяких працівників накопичується певна кількість невикористаних відпусток. Дізнайтеся, як можна вчиняти з відпустками за минулі роки та оплачувати в разі їх використання.

В організації діловодства на підприємстві можуть бути задіяні різні структурні підрозділи і працівники, але під час визначення відповідних структурних підрозділів, а також назв посад працівників, які б виконували певні функції з організації загального та спеціального, у т. ч. кадрового, діловодства, слід враховувати також вимоги інших нормативно-правових актів.

Сторінки

Підписатися на Потік головної сторінки