Газета «Консультант Кадровика», № 14 (194) 2019

  • 350
    • 41
    • 182
      • 54
      • 60
      • 6
      • 30
      • 28
    • 76
      • 8
      • 8
      • 33
      • 17
    • 19
      • 8
      • 3
      • 4
      • 4
    • 8
    • 4
    • 12
    • 8

Складні питання для профі

Простої: види та документальне оформлення

У практиці багатьох підприємств час від часу з різних причин виникають простої в роботі — випадки, коли призупиняється робота чи то одного – декількох окремих працівників, чи то певного структурного підрозділу або ж й усього підприємства в цілому. Це може бути обумовлено будь-чим — приміром, невчасними поставками від контрагентів, аварією на виробництві, несправністю технологічного обладнання, без усунення якого не може продовжитись процес виробництва, тощо. Дізнайтеся, як діяти у подібних випадках та яким чином документально оформити простій, а також про:

  • Причини простою та конкретні приклади
  • Поради щодо покрокового алгоритму дій
  • Зразки: доповідні записки, акт, заява, накази
  • Варіанти табелювання й оплати часу простою

«Сторонні» обов’язки кадровика

Відділ організації праці та заробітної плати і кадровики: розподіл функцій

З наших попередніх публікацій ви вже дізналися, що у деяких випадках окремі завдання та обов’язки працівників відділу кадрів можуть покладатися на працівників бухгалтерії і навпаки. Утім, така тісна й безпосередня взаємодія кадровиків й бухгалтерів характерна для невеликих і середніх підприємств, у той час як на великих підприємствах до такої взаємодії залучається й відділ організації праці та заробітної плати. З’ясуйте, які саме функції відділу кадрів і бухгалтерії може виконувати цей підрозділ, а які з них можуть бути повністю перенесені до відділу кадрів.

Професійна класифікація

Кваліфікаційні вимоги: розгляд проблемних питань

Досить часто кадровикам різних підприємств, установ, організацій доводиться вирішувати різні питання щодо встановлення кваліфікаційних вимог до працівників на окремих посадах або приймати рішення щодо можливості прийняття (переведення) на певні посади працівників, які мають освіту (кваліфікацію, досвід роботи), що не повністю відповідають затвердженим кваліфікаційним вимогам. Ознайомтеся з кількома подібними ситуаціями та способами їх вирішення на практичних прикладах.

Управління персоналом

Як навчити своїх працівників керувати часом

Більшість сучасних працівників прагне знайти баланс між робочим і особистим часом, не розтрачуючи даремно робочі години. Але, як правило, мрії залишаються мріями, оскільки рядові працівники не займаються всерйоз проблемою збереження свого часу, не розуміють, чому так важливо дотримуватися часового ліміту на виконання певних завдань та не намагаються підвищити ефективність праці. Утім, і керівники вищої ланки, і фахівці, які працюють з персоналом (кадровики, менеджери з персоналу) можуть допомогти працівникам свого підприємства навчитися управляти власним часом, внаслідок чого принесуть велику користь і самим співробітникам, і підприємству в цілому. Дізнайтеся, як саме це можна зробити.

Зворотний зв’язок

Чи можна відсторонити від роботи працівника, який відмовляється від проходження медичного огляду?

Комірник, який є матеріально відповідальною особою, подав заяву про звільнення за власним бажанням. Заміну йому поки не знайшли, але на підприємстві ще є завідувач складу — чи потрібно за таких обставин проводити інвентаризацію запасів та як саме її проводити (якщо це таки слід зробити)?

Працівник має право на щорічну основну відпустку тривалістю 24 календарних дні та щорічну додаткову відпустку тривалістю 7 календарних днів. За два останні робочі роки відпустки йому не надавались. Чи можна зараз надати йому відпустку тривалістю у 24 календарні дні, а за 38 дні — грошову компенсацію (без звільнення працівника)?

Чи потрібно вносити до трудових книжок записи студентам, які проходять стажування?

Відповіді на ці запитання читайте на сторінках нашої газети.

Питання правопису

Новий правопис: що змінилося?

Останнім часом нас супроводжують постійні зміни. Так, 30 травня 2019 р. набула чинність постанова Кабінету Міністрів України від 22 травня 2019 р. № 437, якою було схвалено Український правопис у новій редакції. Серед круговерті набагато значніших новин, внесення змін до правопису спричинило лише короткочасну хвилю обурень і поодиноких схвалень тих, кому доводиться керуватися ним у своїй роботі. Тож наразі ми трохи відволічемося від розгляду питань, які можуть міститися у тестах з української мови, й розглянемо основні зміни у правописі, а також розповімо, що саме вважається «правильним» відповідно до нововведень, а чого тепер варто уникати на письмі.

Календар кадровика

У кожному номері газети — календар кадровика на два місяці із зазначенням усіх святкових і неробочих днів та тих, в які тривалість робочого дня зменшується на одну годину, підсумком робочого часу при 40-годинному робочому тижні, а також важливими датами, в які слід не забути привітати рідних та друзів зі святами або ж подати відповідні звіти до державних органів.

Нормативно-правові акти

З кожним номером — вкладка з нормативними актами, яку можна легко вирвати з газети, робити поряд з текстом необхідні записи та зберігати в окремій теці. Наразі — постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17 квітня 2019 р. № 337 (Продовження. Початок у № 9 (189) – 10 (190), № 11 (191), № 12 (192)).